• Odpowiedzialność – jako lider rynku e-commerce oraz spółka publiczna, OPONEO.PL S.A.
stanowi przykład biznesu prowadzonego w sposób etyczny oraz zgodny z przepisami prawa.
Działalność prowadzona zgodnie z wyżej wymienionymi wartościami pozwala na nieustanny rozwój
Grupy. Społeczna odpowiedzialność Grupy Kapitałowej OPONEO.PL – to przede wszystkim dbałość o
wysoką jakość zatrudnienia, poszanowanie praw klientów oraz wspieranie rozwoju sportu.
Opony i ich testowanie na torze to pasja założycieli OPONEO.PL S.A. Rajdy Mistrzostw Polski czy
Wyścigi Rallycross, to okazja dla pracowników i klientów Spółki, aby zobaczyć jak opony zachowują się
w najbardziej wymagających warunkach. Sponsoring sportów motorowych był dla Spółki naturalnym
kierunkiem zaangażowania się. Znaczna część pracowników Spółki wywodzi się z Bydgoszczy i okolic
– tu też Spółka skupia działania społeczne i charytatywne koncentrując się m.in. na wsparciu inicjatyw
sportowych oraz pasji dzieci i dorosłych.
Wpływ na środowisko Grupy OPONEO.PL to w głównej mierze jej działalność biurowa, magazynowa
oraz transport towarów do klientów. Nadrzędną zasadą jaka przyświeca jednostce dominującej, jest
minimalizacja negatywnego oddziaływania, co niejednokrotnie idzie w parze z korzyściami
finansowymi dzięki zwiększaniu efektywności i optymalizacji procesów. Grupa Kapitałowa
OPONEO.PL konsekwentnie wdraża efektywne ekologicznie rozwiązania w zakresie zarządzania
przestrzenią biurową i magazynową oraz usprawniania trasy przewozu towarów do klienta, celem
skrócenia czasu dojazdu, a zarazem długości tras, co ma wymierne przełożenie na poziom emisji
gazów do środowiska. W maju 2022 roku został uruchomiony nowoczesny magazyn zlokalizowany w
Zelgoszczy koło Łodzi o powierzchni ponad 72 tys. m
2
. Jest to główne centrum logistyczne Grupy, z
którego realizowane są wszystkie zamówienia klientów.
Obsługa klienta na najwyższym poziomie to naturalna konsekwencja modelu biznesowego
OPONEO.PL S.A., co ma swoje przełożenie również na spółki zależne. Grupa wdraża szereg działań i
procesów mających na celu jej nieustanne polepszanie, począwszy od spisania standardów obsługi,
poprzez szkolenia pracowników, po kontrolę jakości.
5.2. NASI INTERESARIUSZE
W związku ze swoją działalnością, OPONEO.PL S.A. wraz ze spółkami zależnymi, ma kontakt i wpływ
na szereg podmiotów, ludzi i organizacji – tzw. interesariuszy. Ich analiza pod kątem wpływu na biznes
oraz zainteresowania organizacją pozwala ustalić priorytety w zakresie budowania relacji. Kluczowe
dla działalności biznesowej Grupy, a zarazem podstawowe z perspektywy jej odpowiedzialności
społecznej są następujące grupy interesariuszy:
• Pracownicy - są kluczowym elementem każdego przedsiębiorstwa, od ich pracy zależy jakość
doświadczeń klientów, a co za tym idzie rozwój biznesu. Praca stanowi istotny element życia
każdego człowieka. Z punktu widzenia pracowników istotne są czynniki, takie jak:
wynagrodzenia, benefity pozapłacowe, poszanowanie praw pracowniczych, możliwości
rozwoju zawodowego czy elastyczność zatrudnienia. Wysoka jakość oferowanego
zatrudnienia, umożliwia Grupie pozyskiwanie wartościowych kandydatów do pracy.
• Klienci – zapewnienie wysokiej jakości obsługi, atrakcyjnych cen i szerokiej oferty jest dla tej
grupy interesariuszy niezbędnym, ale nie zawsze wystarczającym standardem. W XXI wieku
klienci są zainteresowani również przestrzeganiem praw konsumenckich, etyką działania
przedsiębiorstwa i odpowiedzialnością biznesu za otoczenie zewnętrzne.
• Dostawcy – wśród dostawców emitenta można znaleźć zarówno korporacje o globalnym
zasięgu, jak i niewielkie firmy lokalne. Naturalnie mniejsze podmioty mają słabszą pozycję w
negocjacjach handlowych. Z ich punktu widzenia kluczowe jest, żeby żadna ze spółek z Grupy
Kapitałowej OPONEO.PL nie nadużywała swojej dominującej względem nich pozycji.